lsmw

LSMW spracovanie dát 1/6

V článku Čo je to LSMW sme si predstavili zaujímavý systémový nástroj. V nadväznosti na uvedený článok by sme sa dnes pustili do nového seriálu a zamerali sa tak na automatické spracovanie dát v systéme SAP.

Postup automatického spracovania údajov, ktorý bude popísaný v rámci tohto seriálu pravdepodobne nevyužijú všetci používatelia. V zásade to ale asi nikoho neprekvapí, pretože v tomto prípade musí mať používateľ nielen potrebné systémové oprávnenie ale a to je veľmi dôležité, treba mať aj dostatočné skúsenosti z práce v systéme SAP.

Transakcie, ktoré budeme potrebovať :

LSMW – na vytvorenie šablóny „automatu“ podľa požiadavky
SE11 – k výberu vhodných databázových polí (výber tabuľky treba zvoliť podľa zamerania požiadavky)
SM35 – spustenie pripraveného projektu k importu dát do systému SAP zo súboru

Pred vytvorením každého projektu bude dôležité si podrobne premyslieť, čo bude požadované od „automatu“ a aké podklady treba pripraviť pred samotnou realizáciou.

V našom príklade pre „automat“ budeme predpokladať, že máme k dispozícii nejaký skladový projekt a tovar v rámci projektu by mal byť uskladnený do už fyzicky vopred pripravených regálových pozícií. V systéme budeme potrebovať založiť 7 000 skladových pozícii (v tomto seriály to bude ale príklad bez nastavenia presného pozičného určenia pozície) pre uskladnenie tovaru v sklade. Postupne zakladať v systéme jednu skladovú pozíciu za druhou a to ručne cez transakciu LS01N asi nebude nikto skúšať a preto pre založenie použijeme transakciu LSMW, ktorá paradoxne využije transakciu LS01N.

Najskôr teda treba vytvoriť súbor, ktorý bude obsahovať všetky informácie k založeniu systémových skladových pozícií.

Podľa transakcie LS01N vieme, že na základné založenie regálovej skladovej pozície budeme potrebovať číslo a typ skladu, názov / označenie skladového miesta, zónu skladu a typ skladového miesta (napríklad v transakcii LS01N po kliknutí do prázdneho poľa pre označenie čísla skladu v zobrazenom informačnom okne je možné zistiť informáciu o tabuľke a SAP poli, v ktorom sa požadovaný údaj nachádza – tabuľka LAGP a pole LGNUM. Zobraziť štruktúru tabuľky sa dá zistiť aj cez transakciu SE11).

Takže na vytvorenie súboru budeme potrebovať z tabuľky LAGP tieto polia:

LGNUM – číselné označenie pre sklad
LGTYP – typ skladu (napríklad 002 je označenie pre regálovú pozíciu)
LGPLA – označenie skladového miesta (v našom prípade ide o regálové pozície a číslo za pomlčkou je poschodie pre regál)
LGBER – označenie pre zónu skladu, ktorá je priradená pre daný skladový projekt
LPTYP – typ skladového miesta (napríklad veľkosť / výška palety 1,5m alebo 1,8m)

Keď už poznáme všetky potrebné polia, môžeme si teraz pripraviť súbor (najlepšie v programe Microsoft Excel), ktorý neskôr využije systém SAP ako podklad pre založenie systémových skladových pozícií.

lsmw sap

Po zadaní všetkých údajov, je potrebné súbor uložiť vo formáte CSV.

Takže úvodné informácie máme už za sebou, súbor pre založenie požadovaných skladových pozícií je tiež pripravený a teda v nasledujúcom článku sa už môžeme pustiť do vytvorenia nášho prvého automatu 🙂 .


Zaujal Vás článok? 

Zvážte možnosť jeho zdieľania na sociálnych sieťach alebo dajte mi vedieť Váš názor resp. pripomienky k tomuto článku a to odoslaním správy cez formulár, alebo priamo na e-mailovú adresu info@saperp.sk.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *